kv. km. Plotas
mln. gyventojų skaičius
km. gatvių ilgis
valandų per metus vienas gyventojas praleidžia spūstyse

Barselona yra ne tik labai gausiai apgyvendintas miestas, bet ir viena labiausiai turistų lankomų Europos sostinių. Kasdien jos gatvėmis juda daugiau nei milijonas žmonių. Tad kodėl Vilnius turėtų lygiuotis į šį miestą, iki šiol dažnai kritikuojamą dėl transporto sistemos? Nes esamas problemas Barselona šiuo metu aktyviai sprendžia, nebijodama nei eksperimentų, nei radikalių sprendimų. Tai jau dabar duoda apčiuopiamų rezultatų – nors Barselona gerokai didesnė už Vilnių, spūstyse jos gyventojai sugaišta mažiau nei vilniečiai, o žvelgiant į ateitį – kamščiuose Barselonos gyvetnojai ir svečiai turėtų stovėti dar trumpiau.

Kaip jiems tai pavyko?

Be variklio:

  • Didelė dalis kelionių pėsčiomis – klimatinių sąlygų pasekmė: karštyje patys Barselonos gyventojai mieliau vaikšto, nei važinėja automobiliais ar dviračiais;
  • Kasmet tiesiami nauji dviračių takai, pavyzdžiui, vien 2014-aisiais nutiesta 116 km dviračių takų;
  • Įdiegiama dviračių parkavimo sistema: 2014-aisiais metais sukurta 23,5 tūkst. naujų vietų;

Automobiliai:

  • Labai didelis transporto srautų tankis miesto ribose;
  • Teigiamai žiūrima į didesnio užpildymo automobilius;
  • Pakeista parkavimo politika: įvestos mokestinės zonos, diferencijuoti mokesčiai, ribojamas stovėjimo laikas;
  • Skatinamas dalinimasis automobiliais.

Viešasis transportas:

  • Ištobulintos metro, tramvajų, autobusų, priemiestinių traukinių sistemos;
  • Gatvėse teikiamas prioritetas viešajam transportui;
  • Pateikiama informacija realiu laiku;
  • Viešojo transporto maršrutų optimizavimas derinamas prie superblokų.

Urbanistinė politika:

  • Superblokų (pastatų-blokų) strategija – įkuriami rajonai, kurių viduje nėra tranzitinio eismo, įleidžiamas tik gyventojų ir aptarnaujantis motorinis transportas. 
  • Superblokuose prioritetas teikiamas judantiems pėsčiomis ir dviračiais.
  • Miestas siekia, kad superblokuose būtų lengvai pasiekiama visa reikiama infrastruktūra.