kv. km. Plotas
mln. gyventojų skaičius
km. gatvių ilgis
valandų per metus vienas gyventojas praleidžia spūstyse

Nors Maskva yra daug didesnis miestas už Vilnių, Lietuvos sostinei ji gali būti idealus pavyzdys, kas nutinka judumo problemas pradėjus tvarkyti per vėlai. Maskvoje yra visos svarbiausios infrastruktūros dalys: metro, tramvajus, troleibusai, maršrutiniai mikroautobusai, „Park and Ride“ (Statyk ir važiuok) aikštelės, intelektinės transporto sistemos, tačiau net tai situacijos nepataiso – spūstys yra vietinių gyventojų kasdienybė, o perskirstyti automobilių srautus tiesiog nėra kaip.

Kokia yra situacija susisiekimo srityje šiandien?

Be variklio:

  • Įdiegta dalinimosi dviračiais sistema, tačiau Maskva – milžiniškas miestas ir dažniausiai atstumai paprasčiausiai per dideli, kad juos pavyktų įveikti pėsčiomis arba dviračiu.
  • Gatvių tinklas – nepakankamai rišlus ir dažnai reikalauja daryti didelius lankus. Tai lanbai prailgina keliones ir verčia rinktis automobilį.

Automobiliai:

  • Nevykusiai valdoma parkavimo politika, apsunkinanti laisvų vietų automobiliams radimą;
  • 29 „Park and Ride“ aikštelės, turinčios apie 60 tūkst. vietų prie metro sustojimų. Vidutinis jų užpildymas – 86 proc., tad matomas akivaizdus gyventojų poreikis panašiems sprendimams;
  • Per vėlai pradėta diegti dalinimosi automobiliais sistema.

Viešasis transportas:

  • Didelis gyventojų tankis neparankus Maskvoje populiarioms monofunkcinėms zonoms, pvz., didžiulėms gyvenamosioms zonoms miesto pakraščiuose, turinčiuose tik labai ribotą susisiekimą su centru – piko metu visi gyventojai iš miegamųjų rajonų vienu metu bando patekti į centrą, kur yra darbo vietos, viešasis transportas šio srauto negali sutalpinti ir yra perpildytas.
  • Metro mieste labai populiarus, tačiau dėl to dažniausiai visiškai perpildytas. Nenorėdami grūsties metro, daugelis gyventojų mieliau renkasi automobilių grūstis miesto gatvėse.

Urbanistinė politika:

  • Tik 9 proc. miesto ploto užima gatvės. Vidutiniškai Europos miestuose šis skaičius yra 25 proc.;
  • Daug nenaudojamų pramoninių ir uždarų zonų, kurias tik dabar po truputį prikelia naujam gyvenimui;