kv. km. Plotas
mln. gyventojų skaičius
km. gatvių ilgis
valandų per metus vienas gyventojas praleidžia spūstyse

Romoje vyrauja skirtingų eismo dalyvių supriešinimas, būdingas ir Vilniui. Visos transporto sistemos kurtos be aiškios judumo valdymo politikos, tad miestas nuolat skendi spūstyse, Romos gatvės užkimštos automobiliais, o centre regimi pavojingi užterštumo lygiai. Nors situaciją planuojama pagerinti nuo 2008-ųjų, planus sujaukė finansinė krizė. Nuo tada priimti geriausiu atveju daliniai problemų sprendimai, kurių dėka iki šiol gerinamos tik pavienės visos sistemos dalys.

Romos darnaus judumo miesto plano siekiai:

  • Pakelti kelionių viešuoju transportu skaičių nuo 26,9 proc. iki 34,8 proc.;
  • Sumažinti kelionių automobiliu skaičių nuo 50 proc. iki 43,4 proc.;
  • Padidinti kelionių pėsčiomis arba dviračiu skaičių nuo 5,6 proc. iki 7 proc.

Kokia yra situacija susisiekimo srityje šiandien?

Nors tiek Romos DJMP siekiai, tiek pasirinktos priemonės darniam judumui mieste gerinti pasirinkti protingai, per vėlus jų įgyvendinimas ir finansinės krizės pasaulyje pasekmės sutrukdė laiku pasiekti efektyviu rezultatų.

Be variklio:

  • Vystomi dviračių takai;
  • Dviračių dalinimosi sistema;
  • Kuriamos pėsčiųjų erdvės.

Automobiliai:

  • Kelių skirtingų operatorių įsteigtos automobilių dalinimosi sistemos;
  • Kai kurios gatvės uždaromos automobilių eismui.
  • Miestas suskirstytas į zonas, kurioms taikomi skirtingi apribojimai ir priemonės;

Viešasis transportas:

  • Plečiamos metro ir tramvajaus linijos, gerinamas susisiekimas traukiniu;
  • Ruošiamasi įrengti įkraunamų el. autobusų tinklą.

Urbanistinė politika:

  • Istorinių teritorijų apsaugojimas nuo eismo;
  • Nenaudojamų ar mažai naudojamų teritorijų atgaivinimas;
  • Centro atnaujinimas ir pritaikymas žmonėms ir verslui.