1. pav. Vilniaus miesto ir išorinio viešojo transporto tinklo ašys.

Nors toliau kaip 300 metrų iki stotelės eiti turi vos 18 proc. vilniečių, viešasis transportas aptarnauja tik 58 proc. miestiečių. Kitaip tariant, šiandien veikiantis transporto tinklas neatitinka daugiau kaip ketvirčio milijono vilniečių poreikių. Tuo pat metu net tarp tų, kurie gyvena netoli viešojo transporto stotelių, trečdalis miestiečių galimybę šiuo transportu pasinaudoti turi rečiau nei keturis kartus per valandą.

2. pav. Keleivių srautų Vilniaus viešajame transporte kartograma (balandžio-gegužės mėn., rytinio piko metu).

Vilniaus viešojo transporto priemonių parkas šiandien yra jau techniškai ir morališkai nusidėvėjęs. Eksploatuojamų autobusų vidutinis amžius siekia 16 metų, o vidutinis troleibusų amžius – 22 metai. Naujesni nei 5 metų autobusai sudaro vos 17 proc. viso parko. 2017 m. rugsėjo mėnesį į gatves išriedėjo dalis iš 250 naujų autobusų, likusi dalis artimiausiu metu dar bus gauta, taip pat šiuo metu vykdomas modernių troleibusų pirkimas, tad Vilnius savo gyventojams netrukus galės pasiūlyti gerokai atnaujintą viešojo transporto priemonių parką.

Autobusų bei troleibusų atnaujinimu siekiama ne tik sudaryti malonesnį jausmą keleiviams vykti modernia, nauja transporto priemone, bet ir paskatinti juos vietoje automobilio dažniau rinktis viešojo transporto priemones. Pasiekti šio tikslo turėtų padėti ir, pavyzdžiui, naujuose autobusuose jau veikiantis nemokamas belaidžio interneto ryšys.